Tidiga löpintervaller med Lofsan

I morse var det dags för intervaller med Lofsan! Jag var inbjuden till intervallträning och frukost med tema marathon och boken “Andra adningen” av Sofia Sarenbrant. Som ni kanske vet så är det ju Stockholm Marathon imorgon! Lofsan bestämde sig dessutom nu i veckan för att springa maran. Galet men kul! Jag och Lovisa är ganska jämna i löpningen men hon är väldigt mkt starkare, så jag tror det kommer göra att hon klarar loppet fast hon inte övat specifikt för maran!

Intervallerna som vi körde var uppbyggda på följande sätt

Block 1: 60 sekunders löpning, 30 sekunders vila. * 5

Block 2: 30 sekunders löpning. 15 sekunders vila. * 10

Block 3: 15 sekunders löpning. 15 sekunders vila. * 15

Intervallerna kändes riktigt bra fast det var så pass tidigt på morgonen. Frukostmänniska som jag är så hade jag såklart gått upp i god tid och redan ätit frukost. Annars hade jag inte orkat ta i så mkt som jag gjorde! Inför ett lopp så är det bra att inte köra för långa intervaller för nära inpå så detta kände som en bra uppladdning inför Blodomloppet som jag hämtade ut nummerlapp till idag och ska springa på tisdag.

Lisa var riktigt starkt idag! Upp och hoppa gav ett par löpartips som jag snappade upp också och påmindes om det som jag fick tips om när jag hade löpträning sist. Stegen, höfterna osv!

Efter passet bjöds vi på smörgåsar från Kaffeverket och smoothies från Berries by Astrid. Mkt smarrigt! Sofia berättade om sin bok, som jag redan haft förmånen att läsa. Väldigt lättläst och spännande! Jag tyckte det var roligt att delar ur boken utspelade sig i Bromma där jag bodde under hela min skoltid.

20130531-185005.jpgVi blev väldigt rosa i våra nya outfits från Röhnish

20130531-185055.jpgFörfattaren Sofia Sarenbrant och Lofsan

boken

Sista bilden lånad från Hej Mamma

This entry was posted in Löpning and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Tidiga löpintervaller med Lofsan

  1. Uppochhoppa says:

    Kul att springa med dig idag!

  2. Pingback: Morgonpasset med Sarenbrant och Lovisa | erdoderdo

  3. Pingback: Nerver | SpringSara

Leave a Reply

