Att lära sig att göra chins

För ett par veckor sedan så var jag på en workshop om chins som Lofsan höll i. Det var mkt fokus på vilka delar en chin innehåller. Att hålla sig kvar där upp, att sänka sig ner, att vända där nere, och att komma upp. Så ett sätt för att blir bättre/lära sig att göra chins är att öva på dessa delar. Jag har inte dragit igång med det 16-veckors schema som jag fick iom workshoppen eftersom jag dels vill fokusera på Blodomloppet nästa vecka och dels måste köpa in ett gummiband för att kunna genomföra delen där man lyfter sig själv… Men idag körde jag en lite genomgång av de olika stegen för att det inte ska gå för lång tid mellan workshoppen och starten av den “riktiga” chinsträningen. Jag märker att jag redan nu kan sänka mig långsammare än för ett par veckor sedan och att jag orkar hålla mig kvar där uppe ngt längre. Jag kommer att ha träningsvärk imorgon! 🙂

20130529-135414.jpgInnan passet.


20130529-135453.jpg
Finare utsikt när man gör chins får man leta efter!


20130529-135510.jpg

Efter att jag gått igenom de olika övningarna så körde jag några “lyft” på den låga stången eftersom jag inte har ngt band. Jag märkte stor skillnad på första omgången då jag bara drog i den gentemot de andra två när jag verklkigen tänkte på att använda ryggen och att dra stången nedåt 🙂

This entry was posted in Utomhusträning and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

