Bästa sättet att bli av med stresskänslan!

I förmiddags var det segt, jag hade kvar lite av stresskänslan från igår em när jag var ensam med barnen och det ösregnade och båda barnen ville ut och cykla. Samt div båtstrul. Jag tror jag sa vänta till 5-åringen ca 973 ggr igår. Kan tillägga att de fick cykla i ösregnet men sedan blev de sura för att de blev blöta… Lärdom, se till att regnbyxorna sitter över stövlarna samt sätt på dig själv regnbyxor också.
20130527-134806.jpg Mina barn har en förkärlek till att sätta sig i just denna grushög nära en byggarbetsplats.

Sedan var jag bara lite allmänt måndagstrött. Löpning på lunchen inplanerad. Jag lade alla intervaller, backar och långpass på hyllan och gav mig ut med hög musik och i bekvämt tempo runt Årstavikens ca 8 km fina bana. Jag får då och då tänka på att hålla igen lite. Jag gillar att dra på vilket inte är optimalt i alla lägen. Jag springer inte direkt i tävlingstempo naturligt, men lite för snabbt. Här kan ni läsa vad Ida skriver om ämnet. En fördel är också känslan i kroppen inför loppet nästa vecka. Att hålla igen… att veta att jag kan ge mer, mkt mer!

20130527-124339.jpg

This entry was posted in Barnen, Löpning and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

