Hemmaträning m app

Eftersom det blir minimalt med lunchträning denna vecka(4 av 5 dagar går jag på kurs) så passade jag på att köra hemmaträning idag när sambon var ute och sprang. Det var ett tag sedan jag körde ngn av de appar som finns till detta syfte! Jag har Nikes och Casalls. Båda är mkt bra tycker jag, och gratis! Bara att välja ett pass och sedan köra! Testa!

Jag har inte gjort ngn statistik undersökning men upplever att man behöver ngt fler redskap för att köra Casalls app, men det mesta går att lösa med hantlar. Jag har varken kettle bell eller medicinboll hemma (än) 🙂

Det blev ett pass med en del hopp i, vilket passade bra då jag sällan kör det när jag kör på gymmet.

Jag har bestämt att ta bort några av alla de extra saker jag lagt på utöver “den riktiga” träningen. Det byggs bara på mer och mer men inget tas bort. X antal plankor varje dag, knäövningar för att stärka ett av knäna som strulat, div övningar för en axel som inte är tipp topp pga av mkt stillasittande framför dator, osv osv. Plankorna kommer jag inte ge upp men om jag nu behöver göra alla dessa grejer så är det bättre att baka in det i min vanliga träning. Jag är inte direkt gjord av tid… Behöver bli lite bättre på att prioritera!

20130521-221417.jpg

This entry was posted in Hemmaträning and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

