Vila

Tredje vilodagen idag (halsont i måndags och sedan lite luddig i huvudet idag och igår) och det är blandande känslor. En fördel med att vara sjuk (ivf så pass sjuk att jag inte kan träna men ändå så frisk att jag kan jobba och vara hyfsat pigg) är att jag hinner med lite annat som jag annars inte hinner med. Som att inte äta lunch framför datorn tex, och att fixa lite hemma. Det jag främst tänker på nu är uppladdningen inför mitt millopp i början på juni. Planerade löppass som inte blir av då jag gärna vill få en bra tid känns så trist. Som tur är körde jag 14 km i söndags så jag tänker att det kanske är bra för benen att vila ett par dagar och sedan starta upp imorgon med några km på löpbandet och sedan styrketräning. Intervaller är inplanerade på fredag! Håll tummarna. 

PT-Fia skriver om att man inte behöver ha dåligt samvete för att man vilkar när man är sjuk och där är jag helt med, men jag kan inte låta bli att känna att jag missar träningstillfällen och tappar lite i snabbhet i benen osv. Fast jag vet att en veckas vila inte gör så mkt på det stora hela så är det ändå frustrerande. 

I ett annat inlägg så skriver PT-Fia om veckans utmaning och så kom det en term jag inte riktigt visste vad det var och inte heller helt förstod på den ganska snabba gifbild som visades på henne sida så jag googlade och fick detta klipp som träff. Ska testa några av dessa imorgon tänkte jag! Den där krokodilgången verkar ju grym! 

http://www.youtube.com/watch?v=D2vO-4k-x_k

 

This entry was posted in Löpning, Välbefinnande and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

