3.5 minutersintervaller

Jag var ju så pepp igår inför mina långa intervaller med shortspremiär utomhus och sommarvärmen som slog emot en. Men tekniken, tidsbristen och lite annat… gjorde att det bara blev en kort joggtur. Tur att jag inte hade ngt planerat på kvällen! Kl 19 gav jag mig av, men då i ngt längre byxor och några grader svalare i luften. Men det kändes riktigt bra med intervallerna! Jag körde 8 st 3.5 minutersintervaller med 1.5 min vila mellan varje (Tack till allakanträna för inspiration). Jag lyckades hålla ett snitttempo på 4.04-4.17 på intervallerna. Är man ovan på intervaller så skulle jag inte rekommendera att köra 8 st så här långa första gången. 🙂 Precis efter kändes det toppen men en timme senare så var jag väldigt trött! Det är i vilket fall bra att variera intervallerna och de långa gör att man blir mer uthållig i högre tempo.

20130508-224834.jpg

This entry was posted in Intervaller, Löpning and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

