Uppvärmningstips

Ett mkt bra sätt för mig att komma igång på gymmet är att först springa ca 10 min på löpbandet och sedan avsluta med en omgång tabata (spring 20 sek, vila 10 * 8. Jag hoppar av löpbandet i vilan) Här visar Lofsan hur det går till! Testa ett par ggr i låg fart första gången!

20130504-150150.jpg

Jag kör alltid med lutning på bandet, oftast 2%. Då blir det mer som att springa utomhus. Efter en (eller flera) tabata på löpbandet så är jag rejält varm och uppladdad för styrka i gymmet!

Idag blev det svingar med Kettlebell, Lofsans axelpass ståendes på balansbräda (mellan varje sett så körde jag “single leg dead lift ” även den på balansbrädan), utfall bakåt med viktplatta över huvudet samt ett gäng coreövningarna m bollen. Svettig!

20130504-150622.jpg

Advertisements
This entry was posted in Gym, Intervaller and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s