Backträning

Jag har haft uppehåll i backträningen på ett par veckor pga av förkylning och sedan segdragen hosta, men igår var det dags igen! Till min glädje frågade Lovisa “Lofsan” om jag ville köra backintervaller med henne. Great minds think alike 😉 Sagt och gjort. Vi möttes uppvärmda och redo för 10 långa backar vid Tanto. Ca 1 min och 50 sek upp. Jogga ner på ca 2 min. För varje backe känns det som att det är helt omöjligt att köra ytterligare en backe till. MEN det går. Man orkar mkt mer än vad man tror. Här kan ni läsa vad Lovisa tyckte om passet. “Backträning for president!

Jag hade tänkt köra 8 backar och även tänkt tanken att jag kanske inte behöva ta i så hårt eftersom det var ett tag sedan och att jag inte kände mig riktigt motiverad att ta tag i backarna igen… Men med Lovisa bredvid sig så var det bara att kämpa på! 10 tuffa backar! PHU! Så skönt när det var klart! 🙂

20130425-103102.jpg

Lite nervös innan passet.

20130425-121502.jpg

Upp för backen

pulsbacke

Min puls under passet. Som mest uppe i 181! 

lovisasara

Glada att vara klara (Bild lånad av Lofsan)

This entry was posted in Backintervaller, Löpning. Bookmark the permalink.

2 Responses to Backträning

  1. Pingback: Tack för inspo | Life of Lisa - feat. Stella By Stardust & Miracle Max

Leave a Reply

