Efterlängtad rulle

Jag har sedan en tid tillbaka varit väldigt sugen på att köps hem en “foam roll”. Efter att ha testat casalls långa variant så var jag fast besluten om att det var en sådan jag ville ha! Men när jag började leta på nätet så var de slut överallt. Så när Linda skulle lotta ut en rulle, så gick jag all in med ett bildcollage på hur jag i dagsläget använde en kavel istället!

Mitt bidrag i tävlingen:

20130420-220915.jpg

Men lotterier och tävlingar av det slaget faller sällan (aldrig?) väl ut för mig så jag gick lottlös där också. Återstod att köpa annan modell eller vänta tills den kom in igen på lager. Och efter ett tips från samma Linda (tack) om att den fanns i flera exemplar på Stadium i Farsta Centrum så åkte jag och min snart 5åring dit i fredags kväll! Har aldrig varit där förut så det blev ett springande och letande innan vi hittade rätt då vi var där i sista sekunden innan de stängde! Men nu är rullen här! 🙂

20130420-214524.jpg

Jag testade rulle första gången när jag fick ont i knät efter en löptur. Rekommenderas av sjukgymnaster mot löparknä! Sedan var jag fast.:) Men har då använt kaveln hemma och lånat rulle på gymmet. Med denna långa variant kan utöver självmasssage användas för en rad olika balansövningar som involverar coremuskelaturen, samt använda för att göra lite klurigare armhävningar, höflyft etc. Whats not to like?

This entry was posted in Hemmaträning, Prylar, Välbefinnande and tagged , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Efterlängtad rulle

  1. Johanna says:

    Kan du inte göra ett helt inlägg med tips på övningar? 🙂

  2. Linda says:

    Cool, jag har en illgrön foamroller med några fina bitmärken från när Wilja var liten. 🙂

    • Sara says:

      Ha ha, mina barn har passerat värsta gnagåldern så jag hoppas denna klarar sig men det finns ju hundar i släkten så vi får se;)

Leave a Reply

