Springa med PT

När jag för ett år sedan slutade på mitt förra jobb så fick jag en timme med en PT som avskedspresent. Det hela drog ut på tiden men till slut lyckades jag boka en tid och idag cyklade jag (för andra gången idag i blåsten) in mot stan för att träffa Emma Lindblom. Vi skulle köra löpning. Hon skulle kolla in mitt löpsteg och komma med tips på förbättringar.

Det jag främst skulle tänka på var min armrörelse. Att inte ha armbågarna så långt från kroppen. Sedan att jag skulle sträcka på mig lite mer men utan att bli bakåtlutad utan snarare falla lite framåt, slappna av i axlar och händer. Så detta ska jag nu tänka på och försöka få in naturligt när jag springer. Det blir till att öva, öva och öva:) Hon tyckte dock att jag hade ett ganska bra löpsteg på det stora hela men det finns ju alltid saker att förbättra! Jag fick tips på bra löpövningar för att stärka benen! Hälkickar, snabba små steg och höga knän. Tyckte att vi fick ut ganska mkt av den timmen vi hade. På slutet så visade hon en bra övning för mig som har lite stel rygg. Ligga på rygg med knäna mot magen och hälarna i rumpan. Sedan rulla upp rumpan “mot naveln”. Får nog nästan lägga upp en bild på det snarast! 🙂 Jag är väldigt vig i övrigt så jag behöver aldrig böja på ryggen, gissar att det är därför jag är stel i den. Ingen jag direkt lider av men det skadar nog inte att mjuka upp den ändå!

Tack Emma för ett bra pass!

This entry was posted in Löpning and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

