Träningsplanering

Den här veckan blir det lite extra utmaning att få till veckans pass eftersom jag ska åka bort ett par dagar mot slutet på veckan. Mitt mål en vanlig vecka är tre löppass och två styrkepass. Utöver det blir det ett gäng promenader, varierade plankor, och stabilitetsträning. Men med lite planering och vilja så går det. Så idag blir det intervallträning på lunchen och stryketräning i kväll!

Tillsammans med bland annat allakanträna (http://allakantrana.wordpress.com) som är grym på löppepp sprang jag ett pass för 1.5 vecka sedan som jag tycker passar på bra på lunchen då det går relativt snabbt. Uppvärming ca 7 min, Intervaller 90 sek springa fort, 30 sek vila * 10, nedjogg. Testa!

Mina intervaller lägger jag in i min Garmin 610 som är jag grymt nöjd med. Det är en GPS-klocka med pulsband. Den vibrerar då när jag ska börja springa snabbare och sedan när vilan början. Man kan även ställa in att den ska pipa. 🙂 Sedan synkar jag klockan med datorn och kan få en massa fina grafer att titta på. Bilder på detta kommer givetvis längre fram!
image.jpg?w=336

This entry was posted in Löpning. Bookmark the permalink.

2 Responses to Träningsplanering

  1. Lykke says:

    Hittade din blogg hos Hanna springer, välkommen till bloggvärlden! 🙂
    Min träningsblogg är också ny, började för 2 veckor sen! Kul att hitta fler nya. 🙂
    Ha en fin vecka!

  2. Hej! Vad roligt att du också har börjat blogga! 🙂

Leave a Reply

